Извор: pixabay.com
Друштво Србија

Успостављање електронске евиденције о држављанима Србије

Споразум о пословно-техничкој сарадњи Министарства унутрашњих послова (МУП) и Министарства државне управе и локалне самоуправе, који предвиђа успостављање електронске евиденције о држављанима Србије, потписали су ресорни министри Небојша Стефановић и Бранко Ружић.

Како је саопштила Влада Србије, споразумом се стварају услови да јавна управа обједини основне податке грађана у електронском облику на једном месту како би убрзала решавање њихових захтева, јер више не морају да прибављају документа, попут извода из матичне књиге рођених и уверења о држављанству, већ их службеници прибављају по службеној дужности.

У претходном периоду Министарство државне управе и локалне самоуправе је покренуло препис у електронски облик свих матичних књига које воде јединице локалних самоуправа и ти подаци ће до краја године бити у Централном регистру матичних књига, који је у надлежности тог министарства, пише у саопштењу.

Додаје се да ће од данас захваљујући МУП-у почети процес уписа података и из Књиге држављана Србије у Централни регистар.

Брнабић: Држава коначно постаје сервис грађана

Премијерка Србије Ана Брнабић рекла је да држава коначно постаје сервис грађана и да они више неће бити курири који трче од шалтера до шалтера са гомилом папира у рукама.

,,Шалтери и папирологија коначно постају прошлост. Сада је 21. век и грађанима и привреди морамо да олакшамо живот, а не да буду робови бирократије“, казала је Ана Брнабић и додала да су електронски сервиси један од првих алата у борби против корупције.

Оценила је да ако матичне књиге нису у електронском облику не може се размишљати о побољшању услова пословања и увођењу више електронских сервиса за привреду и грађане.

Министар унутрашњих послова Небојша Стефановић рекао је да је то нови корак ка унапређењу електронске управе у Србији.

,,Успостављањем јединствене електронске евиденције о држављанима Републике Србије убрзаћемо поступке приликом издавања докумената грађанима, а уједно ћемо поједноставити процедуру. Грађани више неће морати да чекају на шалтерима за уверење о држављанству, а и државни органи који прикупљају неопходна документа уместо њих моћи ће те податке да провере истог тренутка увидом у Централни регистар“, рекао је Стефановић.

Он је додао да успостављање апликације за вођење евиденције о држављанима у оквиру Централног система доноси и друге погодности.

,,Преносом података из постојећих евиденција које нису централизоване добићемо јединствену електронску базу која гарантује боље вођење података и бржу доступност, али и већу безбедност података о личности који се налазе у евиденцији“, рекао је Стефановић.

Министар државне управе и локалне самоуправе Бранко Ружић истакао је да се успостављањем електронске евиденције о држављанима Србије поједностављује решавање захтева грађана које имају према управи.

„Нема више доношења извода, уверења и других непотребних докумената које ми већ имамо у бази, већ ће овлашћени државни службеник увидом у Централни регистар проверити све податке који су му неопходни за одлучивање“, рекао је Ружић.

Оценио је да је то велика промена и олакшање у раду и за државне службенике, јер ће допринети њиховом бржем и ефикаснијем раду.

Извор: Н1

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:

Прве казне за одбијање вакцинације, ШТА РОДИТЕЉИ МОГУ ДА УРАДЕ?

Шутановац: 300.000 ЕВРА САМ УШТЕДЕО И ПОЗАЈМИО, нећу да кажем како и од кога!

У ИШЧЕКИВАЊУ АМЕРИЧКЕ ИНТЕРВЕНЦИЈЕ НА ФИЛИПИНИМА: Ево шта треба да знате

Оставите коментар

Пратите нас на Фејсбуку!

Временска прогноза

Београд
26°
28°
Tue
29°
Wed
29°
Thu
30°
Fri