pixabay.com
Занимљивости

Ових девет знакова указују на анксиозност

Анксиозност је врло често таква да ју је тешко игнорисати, али неки људи могу да се осећају врло лоше, а да уопште нису свесни о чему се ради. Свако промене менталног стања доживљава другачије, али постоје бројни први знаци које људи игноришу.

Тачно препознавање ових симптома може да помогне у дијагнози тескобних осећања, што води и ка откривању корена проблема. Инцијални симптоми су психолошки, уз неке промене на телу. Убрзано дисање, бржи откуцаји срца и напетост мишића, све су то физички симптоми који се често игноришу и које не повезујемо са психом, а заправо би требало.

РУСКИ ЂАЦИ ПОРУЧУЈУ: ,,Живео херој Ратко Младић!“ (ФОТО)

Један од најчешћих првих симптома анксиозности јесте забринутост или негативно размишљање о будућности. Често мислимо о стварима које би могле да крену по злу. Није необично да се ово не сматра анксиозношћу већ као реалност.

Ево још неких симптома који могу да укажу на прве знаке тескобе и због којих би требало потражити стручну помоћ, пре него што се анскиозност још више развије.

1. Ноћне море

Ако се ноћу вртите и будите из кошмарних снова, можда сте анксиозни. Наши снови могу да буду место где се приказују мисли и осећања које избегавамо током дана. Ноћне море када сањамо како падамо, како нас неко прогања или смо у клопци, уобичајене су за анксиозност

2. Претерано планирање

Анксиозност не воли несигурност, па је један начин на који се људи несвесно боре јесте претерано планирање. Осећају се нелагодно ако нису све испланирали, или немају контролу. Ово помаже на краће стазе, али нас спречава да заиста управљамо оним што нам се догађа.

3. Растројеност

Тескоба може да нас учини заборавнима и растројенима. Она нас тера да се фокусирамо на оно што је реално за њу, тј. на страхове. Резултат је да нам постане тешко да се концентришемо на тренутки разговор, да заборављамо детаље и сл.

4. Осећање кривице

Анксиозност и депресија врло су блиске и имају корен у осећању стида. Често чујемо унутрашњи глас који каже да нисмо довољно добри и да не испуњавамо очекивања. Одговор је кривица, или стид, а многи од нас прво препознаје кривицу пре него осећај срамоте.

5. Болови у врату или леђима

То може да буде знак менталног стреса, због којег смо напети. Чини нам се да у леђима носимо тежак терет, и не разумемо зашто.

6. Опседнутост детаљима

Врло често се анксиозни људи опседну тривијалностима. Како немају контролу над важним стварима у животу, њихов мозак се пребацује на неважне ствари, како би преузео контролу тамо где може. То се манифестује компулсивношћу, претераном организацијом, наметањем распореда и избирљивошћу.

7. Раздражљивост

Тескоба утиче на односе са људима јер нас хормон стреса тера до саме ивице. Тада нам све смета више него иначе. Ако не разумемо како се осећамо изнутра, то нас наводи да будемо раздражљиви према другима.

8. Промене у апетиту

Неки људи имају потребу да једу одређену храну док други имају потпуну аверзију према храни. Хормон стреса мења апетит. Кортизол изазива жељу за слатким, па се често преједамо да бисмо уравнотежили хормоне. Интензивни стрес убија апетит. Анксиозност активира симпатетички нервни систем који скреће крв и енергију из пробавног тракта у екстремитете. Ако све то траје предуго, то троши наше тело и ремети рад пробавног тракта.

9. Умор

Тело није створено тако да подноси континуирани стрес, па се то манифестује исцрпољеношћу. Тело све покушава да компензује смирујући нас и терајући нас да спавамо. Боримо ли се против тога кофеином, недовољним спавањем и сталном активношћу, завршићемо тако што ћемо потрошити сву унутрашњу снагу. Ако су хормони изван равнотеже, у стању смо сталне исцрпљености и не можемо да спавамо ноћу. И ту је зачарани круг.

Извор: Недељник

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:

„Убијеш се мало“: О’Брајен исмејао самоубиство Слободана Праљка

Хорор и неверица у Грчкој: Укидате нам гирос?!

Дачић: Хрватска треба да се суочи са прошлошћу, а не да напада Србију

Оставите коментар

Пратите нас на Фејсбуку!

Временска прогноза

Београд
27°
31°
Sun
29°
Mon
27°
Tue
27°
Wed