Економија Србија

Кинези и Пољаци у трци за „Икарбус“

Највећа домаћа фабрика аутобуса "прегурала" најболнији процес реструктурирања и запослени се сада надају партнеру; Очекују понуду за преузимање до краја године. Странци планирају и електрична возила.

Наша највећа фабрика аутобуса, земунски „Икарбус“, освајањем нових технологија и производњом најсавременијих аутобуса на шасијама „Мерцедеса“ и МАН-а, успео је да „прегура“ дуготрајни и болан процес реструктурирања, па сада са много више оптимизма око 300 запослених чека сутрашњицу. Њихове погоне обилазе представници страних предузећа, а најозбиљнији „играчи“ су компаније из Кине и Пољске. Зато сви у „Икарбусу“ очекују да до краја године „падне“ и понуда за преузимање већинског пакета акција.

– Две велике компаније из Кине и једна из Пољске су засада најозбиљнији кандидати који би хтели да преузму наше предузеће и да, уз задржавање тренутног производног програма, покрену и производњу електричних аутобуса – каже генерални директор „Икарбуса“ Александар Вићентић.

Он, за „Новости“, каже да је „Икарбус“ изашао из процеса реструктурирања фирме и да се тренутно чека одобрење за Унапред припремљени програм реструктурирања (УППР) тако што су највећи повериоци своја потраживања конвертовали у део власништва. То је само један од доказа да „Икарбус“ поново свима улива поверење.

– Најважније је да радимо пуном паром – каже директор Вићентић. – Посла има, плате нису велике, али су редовне.

Тренутно се завршава 30 зглобних аутобуса за потребе ГСП „Београд“, којем је до сада, само у овој години, испоручено 10 савремнених градских нископодних аутобуса. Добро се продаје и чувени „Икарбусов“ градски аутобус са „Мерцедесовим“ мотором и шасијом. Посебно су поносни на најновији међуградски аутобус који је направљен на шасији „Мерцедеса“ са „евро 6“ мотором, који је већ нашао првог купца. Пред „Икарбусом“ су два велика посла.

– Реч је о изради делова за аутобусе за купца из Мађарске, али и о извозу готових аутобуса у Иран – каже директор. – Захваљујући уласку у УППР и финансијски смо релаксирани, па можемо да изнесемо и те извозне послове.

Вићентић објашњава да 250 стално запослених радника и још 50 додатно ангажованих на основу уговора о делу због повећаног обима посла раде, поред израде аутобуса и делова, и на реновирању и одржавању возила ГСП и других фирми у Србији.

ОКРЕЋЕМО СЕ ИЗВОЗУ

– Јасно нам је да морамо да се окренемо извозу јер је наше тржиште ипак недовољно за наше капацитете – каже Вићентић. – Нажалост, и даље смо суочени са нелојалном конкуренцијом, као и са неконтролисаним увозом половних аутобуса.

Наиме, док „Икарбус“ мора да производи аутобусе са „евро 5“ и „евро 6“ моторима, на наше тржиште стижу стари аутобуси са далеко нижим еко-стадардима. Јасно, по знатно нижој цени.

Извор: Новости

ПРОЧИТАЈТЕ ЈОШ:

Куба “звучним нападом” хтела да оглуви америчке дипломате?

Статистика ваздушних удара у Сирији: Руска авијација одрадила озбиљан посао

ПОТЕРА У НЕМАЧКОЈ: Србин украо стотине хиљада евра из блиндираног возила

 

Оставите коментар

Пратите нас на Фејсбуку!

Временска прогноза

Београд
19°
29°
Fri
30°
Sat
29°
Sun
27°
Mon